2013. augusztus 23., péntek

7 dolog ami mindenképpen kell a tökéletes kertbe

Előre le kell, hogy szögezzem nem csak hét dolgot mutatok meg ebben a cikkben, mert a kert témában szinte kifogyhatatlanok a vágyaim. Összegyűjtöttem néhány dolgot, amire mindenképpen szükség van az "álmaim kertjében".
Ahhoz, hogy megtudjuk számunkra milyen is az ideális kert, össze kell gyűjteni, hogy mit várunk egy kerttől. Az én listám így hangzik:
Kikapcsolódást. feltöltődést nyújtson. Lehessen kerti összejöveteleket- étkezéseket tartani itt. Legyen sok virágzó növény. Legyenek változatos formák benne. Legyen átlátható, nagy füves terület benne. Teremjen sok gyümölcs, zöldség, de semmi ne menjen az esztétika rovására. Legyen könnyen fenntartható és legyen gyerekbarát, semmiképpen ne legyenek benne mérgező, veszélyes növények.
Ez az én személyes listám, de ha családunk listáját nézem, akkor szerepelnek rajta ilyenek is: legyen homokozó, tér babakocsit tologatni, legyen trambulin. Elférjenek az állatok, lehessen valahol takarmányt tartani.
Ahogy látszik a listákból, az egyéni és a családi igények néha eltérnek, néha csak kiegészülnek egymással. A mi esetünkben a terület nagysága lehetővé teszi, hogy mindenki igényeit figyelembe vegyük.
Kényelmes kiülő, mely alkalmas vacsorák helyszínének. Kellenek még az esti fények is, mert egy igazi nyári buli elengedhetetlen kelléke a mécses, a gyertya.
Szeretem az olyan kis kiegészítőket, a kertben és a házban egyaránt, amiket csak akkor veszünk észre, ha tényleg figyelünk. Akárcsak ezen a fotón a fémgömbök a puszpáng bokor alatt.
A hortenzia, a rózsa, a levendula, zsálya elmaradhatatlan kellékei a számomra tökéletes kertnek.  Jöjjenek még a virágzó bokrok is!
Szükség van egy napos, de nem túl száraz veteményesre is, ahol nőhetnek a paradicsomok, a fűszerek kedvükre. 
Szeretem a dézsás növényeket, igen, nagy macera őket télen valahova beköltöztetni, de egy termetes oleander, egy fügefa vagy egy méretes olajfa minden fáradságot megér. Az cinkkannák is kötelező kellékei az álomkertnek.
Szeretem a változatos formákat, akár a gömbök, akár az obeliszkek el tudnak varázsolni. Pár éve én is készítettem hasonló futtató obeliszket, igaz nem lett ilyen szép, de azért szerettük, akárcsak a magyar narancsot. 

Szerinted mire van szükség egy tökéletes kertben? Mi szerepel a te listádon?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...